«نحنُ اقرب الیه من حبل الورید»

نظرات شخصی وگاه و بیگاه سیدعلی ال احمد به عنوان یک مرد شیعه مهندس صنایع و اقتصاد تجارت الکترونیکی

دوست خوب دستت بگيرد
ساعت ۱۱:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۱۱/٢۳   کلمات کلیدی:

سلام

داشتم وبلاگ چرخی می کردم يه سری هم به وبلاگ حسام صلوت زدم

يه يادداشت باحالا داشت که در زير عيناْ ميارم... به خاطر اين و مطلبی که تو وبلاگ dm  خونده بودم رفتم سراغ نهج البلاغه و يه دور همش رو نظر انداختم ..درسته که از همه ی کار روزانه ام افتادم ولی می ارزيد.

حسام جان دستت درد نکنه مايه ی خير شدی.

يادداشت حسام:

 

 

يكشنبه، 27 دى، 1383

...

مدتی بود ذهنم در گير اين مسئله بود که آيا اگر چيزی در قرآن آمده است به اين معنی است که در طول زمان ثابت است يا نه.يعنی هر چه که بود در طول همه زمان ها مصداق دارد يا نه.ديروز وسط الکترونيک خواندن خسته شدم گفتم subject را عوض کنيم حال و حوصله هيچ کتابی نداشتم رفتم سراغ نهج البلاغه.

اين قسمت را عينا از خطبه يک نهج البلاغه نقل می کنم :

... هم اکنون کتاب پروردگار شما در ميان شماست.حلال و حرامش آشکار و فريضه ها و مستحبات وناسخ و منسوخ و مباح و ممنوع و خاص و عام و پندها و مثلها مطلقها و محدودها محکمات و متشابهاتش همه معلوم است.مجملات آن به برکت محکمات و آيات روشن تفسير شده است.نکات پيچيده آن در پرتو آيات ديگر واضح است و آنچه که پيمان معرفت آن از همگان گرفته شده معلوم است.و نيز آنچه بندگان موظف به آگاهی از آن نيستند آشکار است.قسمتی از احکام در کتاب خدا الزام شده و ناسخ آن در سنت پيامبر آمده و بعضی در سنت واجب شده در حالی که قبلا در  کتاب خدا ترک آن مجاز بوده است.بعضی در اوقات معنی واجب است و در حالی که در آينده وجوب آن از بين خواهد رفت ...

قضاوت با خودتان..

 

راستی مراقب باشيم از مطلب درست استفاده ی غلط نکنيم.. خود حضرت جايی ميگه:(خطبه ی ۱۷۵)

« حلال همان است که خدا حلال کرده و حرام همان حرام خدايی است»

 

راستی دلايل ظاهری برطرف شد .. کلی مطلب برا نوشتن دارم که به دفترم پناه می برم.

 

 

يا حق